۱۳۸۷/۰۲/۰۹

خوانند گان بلوچ از من چه می خواهند - رازگو بلوچ

قریب به 25 روز از تولد این وبلاگ می گذرد؛ حدود 15 مقاله و 1100 بازدید از آن آمار راضی کننده ای است. با این حال اصلا نمی دانم چه قدر به هدف خود نزدیک شده ام. واضح است که این وبلاگ نه برای شعار و جنجال و رجز خوانی است، نه برای درج خبرهای داغ و هیجانی، نه برای توصیف و تمجید، نه برای مذمت کس، دسته و گروهها. این وبلاگ برای درج مطالب سنگین علمی و فلسفی و سیاسی با عبارات مطنطن نیز نبوده و قصد تفنن و پر کردن صفحات از نوشته های آماده و تکراری را نیز ندارد. هرچند پرداختن به همه آنچه که گفته شد بسته به نوع وبلاگ، ممکن است هیچ اشکالی هم نداشته و در جای خود درست و عالی نیز باشد.

هدف آن طرح موضوعاتی است بظاهر عادی و روز مره که نسبت به آنها کمتر تعمق و ریشه یابی صورت گرفته است. عضوی از جامعه بلوچ بودن و دیدن شرایط غیر عادی و نا مطلوب آن، ما را بر آن داشت که نخست از مسائل خاص آن جامعه آغاز کنیم بعد از این کم کم موضوعات عمومی تر نیز مد نظر قرار خواهند گرفت.

با وجود آماده داشتن مطالب دیگری از جامعه بلوچ، بهتر است فعلا از درج آنها خود داری نموده تا امکان مطالعه مجدد و مجدد مطالب قبلی بارها برای خوانندگان عزیز فراهم آمده و بتوانند در این فاصله ضمن بررسی محتوی ، نسبت به انتقال آنها به دوستان دیگر به ویِژه با معرفی وبلاگ و نیز تهیه نسخه های کاغذی برای آنان که میانه ای با اینترنت ندارند، اقدام نمایند.

تنها دلیل من در ارائه دنباله مطالب جامعه بلوچ، دریافت فید بک و انتقادات و راهنمائی های شما از طریق لینک نظرات و یا آدرس ایمیل زیر خواهد بود و در غیر اینصورت نوع مطالب را به حوزه دیگری تغییر خواهم داد.

با سپاس – رازگو بلوچ Rakbar2005@yahoo.com 9/2/1387

۵ نظر:

ناشناس گفت...

greeting to my buddy
i have too much appreciat from u that u dayli Stewardshipin my blog i wish u succes in rendering the points and policies in baloch
calture

ناشناس گفت...

سلام برادر.در خصوص نظر شما در بلوچستان زنده.با سلام خدمت خواهر فرشته وبرادر رازگو بلوچ.اميدوارم حالتان خوب باشد.ببينيد من هيچ وقت نگفتن كه خداي ناكرده زنا بدن يا موجودات پستي هستند.ولي امام شدن يك زن چيز عجيبي هست و غير ممكن.ايا مگر در اسلام زن نبايد پشت سر نوجوان بايستد.و در مورد مجاهدين افغان يا همان طالبان كدام يك از اعمال انها بد است بگيد تا جواب دهم و من خاك پاي مادر هم هستم و ارزو دارم فقط يكبار چشم ناپاكم به جمال نورانيش روشن شود.باشد كه خداوند اين نعمت را از ما دريغ نكند.و اما اقاي بلوچ ما چه ظلمي كرديم كه شما ما را ظالم قلمداد كرديد.
همانا براي شما افريديم جنسي از خودتان تا در كنار انها ارامش گيريد.
و اين ايه مقام شاخص زن در جامعه اسلامي را نشان ميدهد.
پس اشتباه برداشت نكنيد.
اگر باعث ناراحتي شما شدم به بزرگواري خودتان ببخشيد.
ومن الله توفيق.
ابومصعب مدير وبلاگ بلوچستان زنده

ناشناس گفت...

انتقاد پذیری شما در شان تقدیر است.غرض از ظالم بودن یک هشدار بود به همه مان و خطاب به جنابعالی نمی باشد.
در مورد تفکر طالبانی اما بحث بسیار است.اگر مایل باشید از اینجا شروع کنیم که اصولا اگر قرار باشد گروهی که قدرت بگیرند هیچ تفکری جز خود را بر نتابند؛ بدانید که قدرت سیال است و دست این و آن می چرخد. یکر روز دست بقول شما رافضی ها و صفویون، فردا دست صلیبی ها،پس فردا هندو ها شاید هم روزی دست بودایی ها.
آن وقت چه انتظاری دارید که آنها مراعات دین، عقاید و مناسک شما رابکنند؟ آیا دوست دارید بودایی ها به انتقام معابد بامیان، مساجد را منفجر کنند؟ صفوی ها همانگونه که می گوئید به شما حق مسجد ساختن را ندهند؟صلیبی ها شمار ابه نوشیدن شراب و لخت کردن موی سر بانوان مجبور کنند؟

بحث طالبان و غیر طالبان نیست. بحث یافتن راهی است که نگذاریم هر بار که یکی مسلط شد، دیگران را ودار به متابعت از خواسته های عقیدتی و غیر عقیدتی خود کند. دست کم به این دلیل که روزی نوبت یک یک ماهم خواهد شد که ضعیف و مظلوم و اقلیت باشیم. اگر اینگونه نباشدآن وقت دیگر نمی شود دم از رعایت حال خود بزنیم.
جواب بدهید لطفا

ناشناس گفت...

متشکر از نظراتتان
التماس دعا

saazyin گفت...

سلام دوست ناشناس!
زمان می بره تا جای خودش رو باز کنه این نوع مباحث فقط صبر و حوصله می خواد .شما هم می تونین یه جای دیگه توی همین وبلاگستان با موضوعات دیگه ای هم بنویسین و اینجا رو هم داشته باشین.

غروب کاجو (هیت قصرقند)

غروب کاجو (هیت قصرقند)